Ciabatta..

Noe godt til

frokosten

i

juledagene

kanskje?

Noe enkelt?

Prøv mine

ciabatta!

2 kg hvetemel
4 ts salt
8 ss olivenolje
2 pk tørrgjær
1,2 liter lunkent vann.

Fyll alt opp i mikseren.Ta nøyaktige mål, da skal deigen bli lett og smidig slik at den akkurat slipper bakebollen!


Heves til dobbelt størrelse.
Ta den på bakebordet, og del opp i 32 biter.
Bruk to brett med bakepapir på.



Trill ut 32 litt avlange

ciabatta

som heves til dobbelt størrelse.
Skjær et snitt i dem hvis du vil.



Spray på vann eller pensle med kaldt vann

før du setter dem inn i ovnen.

200 grader i 15 - 20 minutter - følg med steketiden, de skal være litt lyse.



Strø litt hvetemel over, og sett dem til avkjøling...

hvis du greier

å vente da

på en aldri så liten smak!



Ciabatta

 kan fryses.

Jeg bruker å varme dem litt i ovnen, for da blir de som

nystekte!

Kos deg!


Dette stod på kalenderen vår i

Humlehagen

 i dag


Ikke sant? 

 Jeg synes dette var

gode og viktige

ord!


De fikk meg til

 å slappe av

ja, for jeg har

 ikke

 fått vasket

 så mye

og det kunne jammen

 vært

ryddigere

her..

men nå tenker jeg at det er absolutt

bra nok

som det er..

for det er

barneøynene

 som skal

skinne!

Ikke sant?




Kommentarer

Populære innlegg