Min lille kjøretur..


Vil du bli med meg

på en

 liten

kjøretur?

Denne turen er så absolutt

ikke

lang..

ikke

 krevende

den er bare

 ganske

avslappende

og

god

og

fornøyelig

og

fin

det er

 en

så koselig

feel-good

opplevelse!

Jeg kan ikke si til deg akkurat

 hvorfor

 jeg ser slik fram til akkurat denne lille kjøreturen..

for

jeg kan ikke helt

sette fingeren på

 hva det er..

Jeg tar ut hundeburene og tømmer bilen helt..

ja, for jeg trenger

god plass

når jeg litt smilende for meg selv

 kjører av gårde!

Det er noe

 med

stemningen!

Ja, atmosfæren!

Eller er det noe

 med

praten?

Utstrålingen?

En slags energi?

Vitalitet?

Er det noe med

 ham?

Det er ihvertfall

noe

som gir meg denne helt

 spesielle

 gode følelsen

der jeg kjører

 avgårde

for å hente masse

høy!



Og høyet?

Det står klart når jeg kommer

i

 proppfulle sekker..

og

 lukter bare såå godt!

Så er høyet lagt i sekkene



en spesiell måte..

det er ikke bare

stappet

nedi..

neida, det ligger


nøyaktig

 i

små dotter

kveilet sammen

ja, det er så ordentlig og så fint laget til!

Når jeg tar ut høy til Trulte må jeg alltid

tenke over det..

så utrolig

en dott om gangen..

ja, det ligger nesten

ferdig porsjonert

 i sekkene..

 jeg blir jo imponert!

Så er bilen min helt full tilslutt!

Vi må presse på for å få dørene igjen!

Ti sekker..femti kilo høy

det går akkurat inn i bilen!

Herlig!

Så kommer

den lille koselige

praten..

interesse

tid

"hvordan går det med Trulte?"

"du har høy lenge no..ja, bare si fra om du trenger mer..

..men jeg kommer vel til å slutte snart..med å selge høy..gammel no vet du.."

"Å, du skal no vel ikke slutte?"

Kjente jeg ble litt

 lei meg!

Så sprek, hesjer og hogger ved

arbeider ute

 hele tiden

og

nærmer seg nitti år?

Han ler av meg som ser forskrekket ut.

"En gang må jeg nå vel slutte med dette vet du"




Jeg kjører hjemover

 med

 godfølelsen

 i


 magen..

og

fyller opp hele boden med

det deilige høyet..

føler meg litt

 rik! 




På hjemveien

 er

 bilen

 full

 av

matvarer

 i

forsetet

høy

i

bagasjerommet

og

roser

foran!



Tenkte på

 at hvis jeg

 ikke

 sparer på høyet..

ja, da kan det jo hende at jeg

 rekker en tur til..

før han slutter..

ja, for han

 må jo slutte

 en gang..

jeg forstår jo det..

men ville

 bare kjenne

 på

den gode følelsen

en gang til!

Kommentarer

  1. Så utrolig fin lesing! Følte jeg ble med deg på bilturen og møte med den gamle... så fint! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg