Glede..


Utenfor

vinduet
 mitt ..

er 
det ganske
 mye forskjellig vær
i dag - både vind, haglebyger, regnskurer og 
så kommer det innimellom overraskende
 små glimt av ei blek
vårsol!




Men
innenfor?





Innenfor
er det masse
glede!




Fra
utpå vårparten 
og fram til høsten kommer, så synes jeg det
 er så deilig å ikke ha så altfor mange ting rundt meg i huset
mitt!

For
det skjer
 nemlig noe rart med meg om
 våren!

Da
synes jeg plutselig
 at ting jeg har inne ellers om året, kan virke
 forstyrrende..

ja,

jeg
får så veldig
behov for ta vekk
 noe!

Men
 jeg setter
 det bare på
 vent!

 Oppe
  på

naustloftet!

Jeg
nyter de sterke
inntrykkene som naturen viser meg
gjennom vinduet akkurat


og 
det er fint
i all slags vær 
å følge med på alle
de unike skiftningene fra dag til
dag!

Så 
med mindre ting og
færre farger akkurat på denne tiden, så 
føles det mer harmonisk og godt å være
inne i huset mitt synes
jeg!

Jeg
tar gjerne
 litt av naturen med meg inn - 
det kan være skjell
 og steiner og
rekved

og
litt
nytt..




dette 
ble

 vårputene!





I
naturfarger

med
masse
skjell!

(Kjøpt hos Skeidar)






har jeg fyllt ei krukke

med
steiner..





har
du tenkt over at
det er herlig med pynt som det er 
godt å ta 
på?




Kunne
kjenne
skikkelig
på?

Studere
nærmere?

 Betrakte?

En 
stein eller et
 skjell..

føle
fasongen med hendene
og kjenne konturene og tenke at -
går det virkelig
 an?

Kan
virkelig naturen
 skape noe så
flott?




Små
barnehender
 kan også studere
 pynten

kanskje 
kan de få lov til å
 forandre 
litt?

 Finne
 nye spennende ting
ute

og
få kreative ideer 
om hva de kan ta med inn å pynte
med?

Kanskje
skape
noe?




Ei
stille
stund..

med
steiner

og
skjell..




(Seaside-skilt kjøpt hos Skeidar)


plukke
vekk

forstyrrende

ting..




for
å få mer 
oppmerksomhet mot det jeg ønsker
å fokusere på akkurat
nå!




Før
tok jeg ned gardinene om 
våren og åpnet vinduene mine
helt ut mot
hagen..

men
det gjør jeg ikke lenger!
Men gardinene må være tynne og hvite..
minst mulig dominerende til utpå høsten en
gang!




Vårglede!

Inne

i
ruskeværet!





" Du har ditt hus, du har din fred,
men på den vide jord
må mange drømme seg et sted -
et leie og et bord."

Einar Skjæraasen

Fra SANG I SKUMRING
"










Glede!

Gleden
gjennom
dagen!

Det
er vel den lille følelsen
 gjennom den oppdagelsesreisen vi foretar
oss i livet vårt -

fra
 dag

 til
dag?

De
små søkende
skrittene..

mine
og
dine
skritt

og
mulighetene

og
utfordringene

vi
får?

Men
uansett!


 håper jeg at
 dette har vært en god dag for
 deg! 

En
dag

 å 
kjenne på
 små lykkkelige øyeblikk
i!

Vårglede!




Kjærlig
hilsen

Else Britt

Kommentarer

  1. Så heldig du er som eier utsikten til et fantastisk landskap og alle skiftningene! Og så vakkert du skriver om det som forstyrrer og det som gir fred i sinnet. Naturen har mange vakre kunstverk, ingen kunstner er bedre enn naturen selv. Å gi seg tid til å nyte, lytte og se på naturen, er medisin for sjelen. Skulle ønske menneskene gav plass for stillhet i stedet for å fylle rommene med støy!

    SvarSlett
  2. Fine ord om vårstemning, små forandringer og glede i hverdagen. Så fint det bildet, hvor du holder en "andunge" i handa di! Det er mye fin dekorasjon å finne ute i naturen!:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morsomt at du la merke til drivved "andungen", jeg synes også at det ligner så veldig!:):)Ja, utrolig mye fint å finne ute i fjøra!:)

      Slett
  3. hei :)
    så utrolig fantastisk utsikt :)
    helt enig med deg at det er med å fjerne litt når våren kommer :9
    akkurat gjort det samme idag ;)

    herlige bilder og alltid nydelig skrevet <3

    ønsker deg en herlig torsdag :)

    klemmer fra Elisabeth

    SvarSlett
  4. Blir aldri lei av i kikke på og plukke stein. Fascinerende. Noen med hull i har jeg laget kjeder av. Som henger ute. Likte de maritime skjellputene dine.

    Psst! Har gitt deg en utfordring på bloggen min i dag. Håper du tar den. Bloggnavnet ditt påasser jo ekstra godt til akkurat dette. Ler…

    Fin kveld ønskes.

    SvarSlett
  5. Snill order. Fin bilder.
    Hjertelige hilsen til humlehagen og deg fra Viola.
    Ha en deilig kveld.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg