Ren poesi..











( Fra Ren Poesi - boken)







Denne helgen var jeg 
så heldig å få en bok i overraskelse-presang!

Og tenk!
 Det var en diktbok
 jeg har ønsket meg en stund -
som inneholder flere av mine
 yndlingsdikt!

Så i kveld har jeg 
sittet med beina på bordet foran peisen -
smilt for meg selv, men også blitt veldig rørt - for diktene er både glade, triste, håpefulle, 
fylt av kjærlighet eller mangler den helt store gleden - 
akkurat som dagene våre kommer i forskjellige
innpakninger.

Takk for vakre, triste, kloke og morsomme dikt
fra mange forfattere samlet i en nydelig liten bok - tenk at få linjer
kan bety så mye!




( Overskuddet av salget til denne boken går til Ferie for alle i regi av Røde kors, og
til Flyktningehjelpen)











( Fra Ren Poesi Cecilie Cottis Østreng)











( Henrik Mestad)





Fires for the cold, ropes let down to the lost, necessary as bread in the pockets of the hungry - yes, yes, and again, yes.:








Akkurat som små dikt
 kan bety mye, kan også alminnelige hverdagshendelser 
ha stor betydning i den store sammenhengen. For plutselig oppdager vi
at det er disse små, enkle hendelsene som er de største
 gledene i livet!

Her ser du noen få av mine gleder.
For av og til er det nettopp det enkle og nære vi behøver i livet vårt!
Små venner på besøk, en viftende Trulte-hale, duften av gjærbakst, beina på bordet og
herlige yndlingsdikt som berører hjertet.

Ønsker deg 
en ny fin-fin november-uke,
og snart er det er kun dager igjen til
 adventshelgen!



















Kommentarer

Populære innlegg