Brød og gladioler..


August er tiden for gladioler -
de er så fulle av fargeprakt og energi, og det gir bestandig
så masse glede til sinnet å omgi seg med dem!




I kveld prøver jeg ut en ny
bakeblanding, for nå savner jeg virkelig duften av brødbakst her i huset!

Denne pakken med sju 
forskjellige kornsorter er veldig enkel å blande sammen,
ja, for enkelt må det være! 

For tiden mangler jeg nemlig kjøkkenbenker og kjøkkenutstyr,
men jeg har heldigvis en stekeovn, så da fant jeg ut at denne melblandingen fra Kolonihagen
måtte være helt midt i blinken! 





Her trengs kun gjær og vann, og det er ingen elting!

Noe for hyttefolk og hybelboere kanskje, og ellers ideelt for folk i farten?



Melet er økologisk, og kjøpt på REMA.



Deigen helles i to brødformer, heves ca 40 minutter og stekes i 30 minutter.




Endelig!

Da dufter det omsider nybakt brød, 
og det er laget med minimalt av kjøkkenutstyr -
kanskje dette er et tips for deg også?





Nystekt brød og gladioler på bordet!

Den lille småtinglykken er så absolutt tilstede - 
sammen med augustkvelden, som smyger seg så varsomt utenfor vinduet, i lommene har
den med det dunkle lyset sitt, den lune atmosfæren og den særegne stillheten 
som august alltid bærer med seg.

Velkommen skal du være august!

Måneden for rikdom på busker og trær, og i lyngen -
og selv om vi er nærmere sommerens stengetid, så kan vi nyte, plukke og enda 
finne de søteste og mest smakfulle skatter i hagen.






This Pin was discovered by GiGi 2013. Discover (and save!) your own Pins on Pinterest.

Kommentarer

Populære innlegg